Ajutor deces in anul 2020

Care este valoarea ajutorului de deces in anul 2020?

Valoarea ajutorului de deces s-a marit in anul 2020, incepand cu data de 08.01.2020, de la valoarea de 5.163, din anul 2019 la 5.429 lei.

Conform Casei Nationale de Pensii ajutorul de deces poate fi solicitat in termen de 3 ani de la data decesului. Casa Judeteana de Pensii Bihor, Oradea acorda ajutorul de deces persoanelor indreptatite in termen de 2 zile lucratoare. Ajutorul de deces se solicita de la Casa Nationala de Pensii in cazul decesului persoanei care a avut calitatea de pensionar sau angajat. Ajutorul de deces se solicita in acest caz de catre:
sotul supravietuitor
copilul
– părintele
tutorele
– curatorul
oricare persoană care dovedeşte cu acte că a suportat cheltuielile ocazionate de deces, dacă nu există altă solicitare din partea persoanelor menţionate mai sus.
In ceea ce priveste decesului unui membru de familie, ajutorul de deces se achită asiguratului sau pensionarului al cărui membru de familie a decedat. Membru de familie este:
–  soţul/soţia
–  părinţii şi bunicii oricăruia dintre soţi
copiii proprii, copiii adoptaţi, copiii aflaţi în plasament familial sau cei încredinţaţi spre creştere şi educare familiei, în vârstă de până la 18 ani (sau până la 26 ani dacă îşi continuă studiile), copiii indiferent de vârstă, aflaţi în întreţinere, dacă au devenit inapţi pentru muncă din cauza stării de sănătate înainte de împlinirea vârstei de 18 ani, respectiv 26 de ani.

De ce acte am nevoie pentru depunerea ajutorului de deces?

Pentru ajutorul de deces actele necesare difera in functie de calitatea pe care a avut-o persoana decedata.
In cazul in care a fost ANGAJAT actele necesare sunt urmatoarele:
● certificat de deces in original si copie
● adeverinta de la locul de munca completata de angajator
● act de identitate ( apartinator )
● certificat de nastere ( apartinator )
● certificat de casatorie ( apartinator )
In cazul in care a fost PENSIONAR actele necesare sunt urmatoarele:
● certificat de deces in original si copie
● cupon de pensie
● act de identitate ( apartinator )
● certificat de nastere ( apartinator )
● certificat de casatorie ( apartinator )
● daca este cazul un testament sau contract de intretinere

  Dorintele clientului nostru sunt mereu pe primul loc, de aceea puteti conta pe calitatea, promptitudinea si profesionalismul nostru! Pentru mai multe informatii si consultanta gratuita nu ezitati sa ne contactati, suntem alaturi de dumneavoastra 24 ore din 24, 7 zile din 7 cu produse si servicii funerare de calitate in cel mai scurt timp.

Apeleaza acum! 0753 661 704