Plata ajutor deces
Plata ajutor deces. Ajutorul de deces se inregistreaza online incepand cu data de 01.04.2020. Plata ajutoarelor de deces s-a oprit in prezent prin casieria unitatii prezente in fiecare judet. Plata ajutorului de deces se va realiza prin posta sau prin cont bancar al persoanei care solicita ajutorul de deces intr-un interval de timp nestiut in prezent, datorat de situatia actuala a tarii privind noul virus aparut COVID-19.
Ajutorul de deces poate fi solicitat de catre membrul familiei persoanei decedate care a avut calitatea de asigurat sau pensionar in termen de 3 ani de la data decesului. Pentru a beneficia de ajutorul de inmormantare persoana care a suportat cheltuielile de inmormantare trebuie sa prezinte urmatoarele documente:
1. Certificat de deces/ extras de deces
2. Cupon de pensie ( in cazul pensionarilor)
3. Carte de identitate persoana care solicita ajutorul de deces
4. Acte care sa ateste gradul de rudenie cu persoana decedate ( certificat de nastere, certificat de casatorie)
5. Factura de la firma de servicii funerare
6. Cererea TIP completata
7. Extras de cont pe numele solicitantului
Mai multe informatii despre ajutorul de deces gasiti aici